Tuesday, August 2, 2016

Trip Bajet Ciput ke Korea (Autumn 2013) - DAY 8

10 November 2013

Dah hari terakhir untuk trip kitorang di Korea. Hari ni, kitorang akan balik ke Malaysia setelah merantau selama 8 hari di negara orang. huhu

Flight kitorang hari ni adalah pada pukul 5.00 petang. So untuk hari ni, me dah plan untuk check out tengah hari. Pagi ni memang kitorang rehat cukup-cukup. Lambat jugak bangun masa ni. hehe.

Harini kitorang xde plan untuk ke mana-mana dah. Hal di Busan ni dah settlekan semalam. Lepas ni kitorang akan check out dan terus menuju ke Gimhae International Airport.

tengokje la tv ni.. bukan paham pun..
Lepas dah siap-siap breakfast, kitorang pun check out. Dengan membawa luggage, kitorang turun dari hotel dan berjalan menuju ke Nampo stn. Kitorang keluar ni lebih kurang pukul 12.15 tengah hari.

hiasan akuarium di dalam motel ni
nampak x ekor sape tu
mesti jumpa kucing setiap kali pergi mana-mana.. hehe
sangkut jap beli baju ni.. lebih kurang RM 30

Tapi sebelum nak sampai ke station tu biasalah, singgah sana sini dulu bergambar.

area Nampo

ni exit 7 Nampo stn

Dari Nampo stn, kitorang mengambil subway line 1 menuju ke Seomyeon stn sebelum bertukar ke line 2 menuju ke Sasang stn. Dari Sasang stn, kitorang bertukar ke Busan Gimhae Light Rail Transit untuk ke airport. 

Line 1 -----> line 2 -----> Busan Gimhae Light Rail Transit
dalam Light Rail Transit
train ni rentas laut

Lebih kurang pukul 2.00 petang kitorang sampai di airport. Lepas settlekan segala urusan, kitorang menunggu untuk masuk flight je.Tepat pada pukul 5.00 petang, flight pun berlepas meninggalkan bumi Korea menuju ke KLIA. 

Dah siap order nasi lemak masa online haritu. Memang rindukan masakan Malaysia. hehe.. 
Kitorang sampai KL masa ni dah malam, lebih kurang pukul 10.30 malam. Malam ni jugak balik Cameron. 

Okla, berakhir sudah kisah kitorang selama 8 hari 7 malam di Korea pada 2013 lalu. Nak cerita pasal bajet, ingat2 lupa dah. Kalau ada masa nanti, me try update k. Tapi masa kitorang pergi ni ringgit ok lagi. Sekarang ni je nak ke Korea dah mahal. Buat entry ni pun sekadar mengenang kembali dan jugak x nak bagi hilang dari ingatan.. hehe

Lepas trip berdua ni, kitorang sekali lagi ke Korea bersama family seramai 11 orang. Selang 3 bulan je. Nanti me try buat entry untuk trip tu ye.

Okla korang.. till we meet again! 
Assalamualaikum





















Trip ke Xinjiang CHINA(Summer 2019)-D8